Tankar inför Premiärmilen

På söndag är det alltså dags för Premiärmilen. För mig blir det första loppet sedan Hässelbyloppet i oktober 2012 (förutom Blodomloppet förra året då jag gravid i vecka 27 joggade runt). Fast jag är inte HELT säker på att det blir start på söndag. Men det lutar åt det.
 
Dagens vagnjogg var nämligen en ganska flåsig historia så förkylningen har nog inte släppt helt. Men förhoppningsvis hinner jag friskna till ytterligare innan söndag. Kroppen kändes i alla fall pigg idag så jag är hoppfull.
 
Vad gäller målsättningen så hade jag tidigare tänkt att sikta på sub 45 på Premiärmilen. I dagsläget känns tyvärr det något för tufft. Om jag känner mig frisk så kommer jag såklart att gå för fullt och hoppas då springa runt 46 minuter. Ja under 47 min är jag ganska säker på att jag klarar om jag är helt kurant så det får väl bli målet då. Men om jag känner mig något krasslig men ändå tillräckligt pigg för att kunna springa så är målsättningen att ha så roligt som möjligt och njuta, tiden har ingen betydelse. Roligt ska det såklart bli oavsett om jag tänker satsa mot en viss tid eller inte. Äntligen lopp-dags igen!
 
Jag spurtar i mål - Tjejmilen 2012

Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Hoppas förkylningen gett med sig helt nu. Och vilket lopp-väder det kommer att bli! Stort lycka till (om du springer). Kommer att gå fint!

Svar: Vi får hoppas det. Tack!
Lisa

2014-03-28 @ 06:19:59
URL: http://www.snorkkis.se
Postat av: Karin

Heja heja! Hoppas du hittar en fin balans mellan att ta i och pressa dig för mycket för att få en tid du är nöjd med!

Svar: Tack tack!
Lisa

2014-03-30 @ 08:48:21
URL: http://endorfinkickar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0