Stark uppför

Uppförsbackar har aldrig varit min starka sida. Jag har helt enkelt för klena ben. Konditionen orkar mer än benen. Men efter många mil i Nackareservatets skogar så har jag ändå byggt upp en okej kapacitet uppför. Tyvärr upplever jag att mycket av den försvann under graviditeten då träningen låg på en mer blygsam nivå än vad den brukar för mig. 
 
Eftersom jag ska springa några kuperade lopp nu framöver (Kraftprovet och Lidingöloppet) så är det därför på sin plats att (återigen) bli stark uppför! Som bekant blir man bra på det man tränar och därför kommer jag att springa en del backpass nu i sommar.
 
Jag har redan hunnit med ett par backpass i Hammarbybacken varav det ena för några veckor sedan och så ett idag. Men det räcker ju inte. Fler ska det bli! Ja nog ska jag få till ett backpass varannan vecka åtminstone kombinerat med kuperade distanspass varje vecka. Nu är det projekt stark uppför som gäller!
 
 
Hammarbybacken

Kommentarer
Postat av: Fredric

Backträning är jätteroligt!

Svar: Ja jag håller med!
Lisa

2014-06-06 @ 14:05:59
URL: http://frsa72.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0