Jobbigt jobbigt

Det var ett par veckor sedan jag sprang med barnvagn nu. Har lyckats få till löpningen ensam på kvällarna utan vagn eller tillsammans med Mats som då springer med vagnen istället för jag. Under det lilla uppehållet hade jag glömt hur jobbigt det är att springa med vagn. För idag tog jag mig runt en 6,5 km-runda med Siri sovandes i vagnen och det var riktigt jobbigt. Pulsen var betydligt högre än under ett distanspass utan vagn trots att tempot var mycket lägre (5:58 min/km idag). Riktigt bra träning alltså! Nu börjar jag förstå varför så många löpare blir ännu bättre efter att de har fått barn. Får hoppas att det gäller även mig...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Visst är det grym träning!
Jag sprang mycket med vagn med Noel och förbättrade mig på kort tid och blev snabbare än någonsin 5 mån efter förlossningen.
Får se hur det blir denna gång...

Svar: Det låter ju hur bra som helst! Hoppas att det blir detsamma för dig denna gång. Och för mig också! :-)
Lisa

2013-11-25 @ 22:44:10
URL: http://klarafardigaspring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0