Annat fokus

Sedan jag blev mamma så upplever jag att saker som jag tidigare tyckte var väldigt viktigt inte alls är det längre. Fokus har liksom förflyttats något och jag värdesätter annorlunda. Det här gäller inom de flesta områden inklusive träningen. 
 
Exempelvis blir jag inte alls lika missnöjd över ett uteblivet träningspass eller om löpningen inte blir som planerat som jag blev förr. Jag gillar läget nu istället. Även om träningen fortfarande är oerhört viktig så har ju såklart något annat tagit över förstaplatsen i mitt liv. Att bli mamma har helt klart gett mig nya perspektiv på livet.

Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Håller med om de tankarna. Hittills har jag iaf blivit mer avslappnad. Kan ju ha att göra med de där lugnande amningshormonerna, men gissar att det också är ngn mekanism som gör att man blir mer avslappnad för att man inte kan vara så strikt som tidigare med t.ex. att göra det man tänkt, hinna med det man tänkt hinna med osv.

Svar: Ja precis så har jag också tänkt. :-)
Lisa

2013-12-12 @ 07:57:48
URL: http://www.snorkkis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0