Min häl

I ett tidigare blogginlägg nämnde jag att min häl "förtjänar" ett eget inlägg och nu kommer en kort uppdatering. Jag har ont i min vänstra häl och har haft det till och från i drygt två år. Mer just nu gör den mer ont någonsin tidigare. Det gör inte bara ont i själva hälsenan utan även runt om och lite upp mot vaden. Det gör dessutom ont när som helst under ett löppass och inte bara i början som tidigare. Inte så bra alltså.

Jag har varit väldigt noga med att göra olika varianter av tåhävningar, fast den senaste tiden har jag tappat lusten något då jag inte har märkt någon förbättring. Men någon form av tåhävningar blir det varje kväll i alla fall. Jag antar att det bara är att kämpa vidare.

Men jag har också tagit ett beslut. Efter Hässelbyloppet kommer jag att dra ner rejält på löpträningen en period. Ja jag håller till och med på att sondera terrängen vad gäller träningskort. Allt för att förhoppningsvis läka ihop min sargade häl. Här ska alternativtränas alltså!

Så nu vet ni min häl-status!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0