Äntligen ett BRA pass

Den senaste tiden har löpningen ärligt talat inte känts särskilt rolig. Jag har varit omotiverad och det har varit tungt. Att hälen dessutom har gjort ont har ju såklart dragit ner känslan ytterligare. Men jag har ändå försökt att träna som vanligt fast det har varit ute glädje. Ja jag har till och med längtat efter att den här "säsongen" ska vara slut så att jag med gott samvete kan trappa ner på löpningen. Att springa kvalitetspass har jag verkligen inte haft motivation till utan att bara komma ut har varit mitt mål. Som ni förstår har tankarna inte varit särskilt upplyftande.

Men idag vände det. Jag fick äntligen till ett riktigt bra pass! Konstigt nog var det just på ett kvalitetspass. Nämligen tusingar. Jag kände mig stark och snabb. Men framför allt (och det viktigaste) - det var ROLIGT! Och ännu bättre, jag kände inget i hälen. Inte det minsta. Känslan är grym!

Nu är jag riktigt peppad för Lidingöloppet. Bästa loppet! Jag behövde verkligen det här för mitt självförtroende. Ja jag har till och med återfått hoppet att klara sub 40 på Hässelbyloppet. Fast det är i så fall en bonus. Det är på Lidingö jag helst vill lyckas.

Tiderna på tusingarna:
3:48 - 3:42 - 3:43 - 3:48 - 3:48 - 3:50


Pustar ut efter tusingarna

Kommentarer
Postat av: Andréa

Härligt! Du är verkligen grymt snabb! Inspirerande för mig som vill dit så småningom. Hoppas du får ha en smärtfri häl nu resten av säsongen.

Svar: Andréa du är ju också grymt snabb! Ja nu får vi verkligen hoppas att hälen håller sig smärtfri.
Lisa

2012-09-16 @ 20:45:09
URL: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Postat av: Håkan T

Grymt löpt Lisa! Vad har du för vila mellan tusingarna?

Efter gårdagens lopp tror jag inte att jag är mogen för sub 40 än men kommer ge det ett försök. Att du är med och springer i Hässelby kommer sporra mig ytterligare :)

Svar: Tack. Jag vilade ca. 60-90 s mellan intervallerna, gick efter pulsen. Jag tror nog att du fixar sub 40 på Hässelby, oavsett om jag sporrar eller inte. Det verkar vara kortare distanser som är din grej!
Lisa

2012-09-16 @ 21:54:01
URL: http://htunander.blogspot.com
Postat av: Sara

Härligt!!!! Kul att höra att du är på G :)

Svar: Ja det känns riktigt bra. Nu gäller det att det fortsätter så här!
Lisa

2012-09-17 @ 07:10:13
URL: http://saraborg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Härligt, kul att läsa!

Svar: Tack Lotta! Ja det känns bra.
Lisa

2012-09-18 @ 07:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0