Sista långpasset innan maran

Stockholm har idag bjudit på strålande sol och sommartemperatur. Ett för mig optimalt långpass-väder alltså (det blev inget långpass igår eftersom benen fortfarande var helt slut efter tempopasset på spåret). Även om jag älskar att springa i värme så måste jag erkänna att det stundtals var i varmaste laget idag. Men det var himla härligt att äntligen kunna springa i linne!

Kroppen känns inte helt återhämtad från Varvet än. Både framsida och baksida lår kändes av under dagens något kortare långpass som landade på 26 km. Men jag hade nästan förväntat mig värre så det är ändå ett steg åt rätt håll. Med mindre och lugnare träning nu sista två veckorna innan marathon så borde jag vara återställd den 2 juni.

Det börjar helt klart närma sig Stockholm marathon nu och som vanligt känns det som om jag borde ha tränat lite till. De där riktigt långa långpassen börjar dessutom kännas lite väl avlägsna. Men förhoppningsvis räcker den träning jag har gjort till att jag blir nöjd med loppet. Stockholm har i alla fall börjat förbereda sig för marathon upptäckte vi idag under löpningen.



Kommentarer
Postat av: Andrea

Ja lite i varmaste laget idag. Men skönt ändå! Och bra förberedelse ifall det blir varmt på maran.

2012-05-20 @ 18:13:31
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Lisa

Andréa: Du har rätt i att det är bra förberedelse inför marathon. Men varmare än vad det var igår vill vi ju helt inte ha det. =)

2012-05-21 @ 16:27:44
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0