Inför Kungsholmen runt

Jag har inte alls tänkt särskilt mycket på att det är lopp-dags imorgon. Inte ens när jag hämtade ut nummerlappen igår fick jag någon särskild känsla. För mig som brukar vara nervös och pirrig inför lopp i flera veckor innan är det här ovanligt. Men redan nu när jag skriver om loppet så känns det faktiskt lite i magen så lopp-stämningen är nog på väg att infinna sig.

Som vanligt när ett lopp närmar sig så känner jag mig inte frisk. Oftast är det nog mer psykiskt än fysiskt och vi får hoppas att det är så även denna gång. Bara tanken på att jag inte har varit riktigt sjuk sedan typ november gör dock att jag känner mig lite snuvig. Dessutom är många människor runt mig sjuka.

Trots täppt näsa och lite rosslig hals så är jag peppad för att springa. Det ska bli kul! Att springa ett mil-lopp upplever jag dessutom som mer avslappnat än ett längre lopp. Med det menar jag inte att det är mindre jobbigt för det är det sannerligen inte. Men det kräver inte samma förberedelser och uppladdning. Vad gäller ätande och drickande före loppet gör jag inga som helst förändringar mot hur mitt vanliga liv ser ut. Inte heller under själva loppet kommer jag äta (såklart) eller dricka något.

Efter ett 15 km-pass i onsdags så har jag vilat igår och även idag. Jag kände mig lite sliten i onsdags men av erfarenhet har jag lärt mig att det inte betyder något. Känslan kan vända fort!

Min målsättning imorgon är personbästa, det vill säga sub 41:22 och en drömgräns att komma under är 41 min. Men eftersom jag inte har sprungit Kungsholmens millopp tidigare så är det svårt att avgöra om det är möjligt att uppnå mitt mål eller inte. Oavsett ska det bli väldigt roligt att äntligen springa lopp igen! Jag har dessutom väldigt trevliga minnen från förra årets lopp.





Kommentarer
Postat av: Andrea

Lycka till!!

2012-05-04 @ 13:25:07
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Danne

Lycka till i morgon! Tippar på 40.27!!

2012-05-04 @ 13:32:39
Postat av: Lotta

Lycka till imorgon, det kommer att gå bra :)

2012-05-04 @ 19:40:09
Postat av: IronmanAlex

Jag tror lätt på pers för din del. Kör hårt!

2012-05-04 @ 22:19:33
URL: http://www.ironmanAlex.se
Postat av: Hanna

Då håller vi tummarna för personbästa! Lycka till!

2012-05-04 @ 22:21:54
Postat av: Fredric

Du är snabb och klarar det < 40 minuter. 19:30 på första fem, 39:59 i mål! Då du är loppaktuell utmanar jag dig på några frågor, se min blogg!

2012-05-04 @ 23:56:22
URL: http://frsa100.blogspot.se/
Postat av: Lisa

Andrea, Danne, Lotta, IronmanAlex, Hanna & Fredric: Tack snälla ni för era kommentarer! Det gick bra. =)

2012-05-05 @ 13:59:16
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0