Syra i backen

Då är man återigen tillbaka i verkligheten efter en härlig skidsemester i Sälen. Det blev en hel del utförsåkning trots det milda vädret vilket gjorde snön blöt och tung. Någon längdskidåkning blev det däremot inte alls. Dels på grund av att spåren inte var i bästa skick och dels eftersom det blev så mycket utförsåkning att det helt enkelt inte hanns med något annat. Dessutom ville jag prioritera utförsåkningen eftersom det var två år sedan jag åkte sist.

Timmarna i backen och det moddiga underlaget tog dock ut sin rätt. Jag hade mjölksyra i låren HELA tiden. Herregud vad jag fick jobba! Men kul var det, väldigt väldigt kul. Till nästa år ska jag däremot träna lite mer statisk benträning för att få ut ännu mer av skidåkningen. Det är ju knappast något som tränas i långlöpning vilket jag fick erfara.

Helgen avslutades med Svenska skidspelen i Falun där vi hejade fram åkarna i mördarbacken. Jag inspireras och motiveras oerhört av längd-tjejerna. Kalla, Björgen, Johaug, Haag m.fl. De tränar hårt och är så grymma! Kolla exempelvis in Anna Haags blogg för inspiration och trevlig läsning.

Nu är det dags för mig att komma in i löparrutinerna igen. Veckan kommer att innehålla många kilometers löpning, varav åtminstone ett intervallpass och ett långpass en bit över 30 km. I övrigt blir det nog mest distanspass i "lagom" fart. Jag ser fram emot veckan!


Grymma skidtjejer som inspirerar


Kommentarer
Postat av: Danne

Vad ligger du på för procent av maxpuls när du springer pass i "lagom" fart??

2012-03-19 @ 18:51:56
Postat av: Lisa

Danne: Jag ligger runt 70-75 procent av maxpulsen i "lagom" fart. Är dock något osäker på min maxpuls, eventuellt är den något högre.

2012-03-20 @ 07:31:17
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0