Svett och snor på Stureplan

Nu är cykelsäsongen igång för mig. Transportcykelsäsongen alltså. Att cykla är ett himla bra sätt att ta sig fram tycker jag. Att förflytta sig och samtidigt få lite extra träning - bättre kan det inte bli. Jag byter alltid om när jag cyklar för nästan oavsett hur kort bit jag cyklar så vet jag att jag kommer att svettas. Dessutom kan jag inte cykla långsamt. Man bara måste tävla med andra cyklister ju.

Min cykelväg går via Stureplan. Jag bara älskar att komma dit snorig (hm...) och svettig. Det blir liksom en så enorm kontrast till alla kostymklädda människor som befinner sig kring svampen och jag blir så nöjd över att vara svettig istället för uppklädd. Det känns bra att veta vilken kategori man tillhör. Fast det är klart, de kostymklädda människorna kanske också är svettiga och snoriga ibland? Det hoppas jag.



Kommentarer
Postat av: Henrik

Härligt med lite svett bland kostymerna. Tråkigt nog så blir det mer pengar i det orange kuvertet för kostymnissarna. Tack för en härlig blogg. Kämpa på.

2012-03-22 @ 19:43:21
Postat av: Lisa

Henrik: Hellre svett än pengar om jag får välja. =) Tack för din kommentar.

2012-03-23 @ 08:26:09
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0