Djurgården och långpassutveckling

Ännu en dag med strålande sol och vårkänsla i luften. Underbart! Det var dock ganska kyligt idag med endast några få plusgrader. Men solen värmde skönt ändå. Redan klockan tio var jag & Mats ute på långpass och vi styrde stegen mot stan för en sväng på Djurgården. Att springa där ute ger verkligen ro för själen. Det är så lugnt och stilla trots att man är i centrala Stockholm. Eftersom vi var ute så tidigt hann vi dessutom ut före de flesta Östermalms-flanörer så särskilt mycket folk var det inte heller.

Eftersom Mats har problem med diverse skador vek han av tidigare medan jag fortsatte via Sickla på hemvägen. Sammanlagt sprang jag drygt 32 km i 5:10-tempo i snitt. Jag känner verkligen att jag har utvecklat min kapacitet vad gäller långpass. Det är inte alls lika slitsamt som tidigare. För ett par år sedan var jag helt slut efter pass över 25 km men så är det inte alls längre. Givetvis är jag trött men jag har mycket mer krafter kvar nu på slutet av långpassen. Jag inser att det tar lång tid att bli en bra långlöpare och att det kräver många års löpträning. Känns bra att man förhoppningsvis inte nått sin högsta kapacitet än utan kan utvecklas lite till!

Nu ser jag fram emot en skön lördagkväll med massa god mat och dryck. Imorgon är det givetvis upp och kolla på Vasaloppet som gäller. Lycka till alla ni som ska åka! Ser ju ut att bli grymma förutsättningar.

 

 

Längst ut på Djurgården


Kommentarer
Postat av: Andréa

Imorgon är det min tur! Tänker försöka ge mig iväg tidigt så att jag slipper trängas med andra. Valet står mellan en tur ut på djurgården och en sväng till hagaparken. Nu blev jag sugen på djurgården!

2012-03-03 @ 19:07:40
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Lisa

Andréa: Djurgården är lugnare än Hagaparken, åtminstone längst ut. Förhoppningsvis blir det sol på dig också!

2012-03-04 @ 09:51:39
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vart hittar man ditt vätskebälte, märke?

2012-03-04 @ 12:44:40
Postat av: Lisa

Vätskebältet är av märket Perfekta och köptes för 5-6 år sedan på Löplabbet om jag inte minns fel. Finns säkert liknande modeller att köpa idag.

2012-03-06 @ 08:37:30
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0