Inspirationsfattigt backpass

Ja idag lyste all inspiration, lust och kämparvilja med sin frånvaro under backpasset i Hammarbybacken. Redan innan var jag extremt oengerad och hade noll känsla inför passet, varken bra eller dåligt. Nollställd. Men ut tog jag mig i alla fall.

Efter en trög uppjogg på sega ben bestämde jag mig för att köra ett lugnt och kort backpass med fokus på teknik. Så blev det också. 20 minuters backlöpning med en puls som var lägre än ett vanligt distanspass senare var jag således klar. Därefter lugn hemjogg igen.

Ibland är det så här och det är inget som bekymrar mig. Känns bra att komma ut alls idag. Det har blivit mycket löpning senaste tiden och när jag dessutom cyklar nästa 20 km om dagen så är inte alltid inspirationen på topp. Men snart är den här igen, det vet jag.


 


Kommentarer
Postat av: zara

du är grym. om jag hade haft en hundradel av den löparglädjen du har, hade jag varit supernöjd!

2012-03-27 @ 21:49:39
URL: http://theoppositeofcoffee.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Zara: Tack för din kommentar! Man får jämföra med sig själv - du brinner ju för sådant som jag önskar att jag kände mer glädje för. =)

2012-03-28 @ 07:58:26
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det finurliga med backpass är ju att de har fin effekt även om man inte brutalkör varje gång :)

2012-03-28 @ 11:24:28
Postat av: Lisa

Lotta: Klokt skrivet, nu känns det redan mycket bättre. =)

2012-03-28 @ 12:47:25
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0