Projekt: Starka ben

Under långa långpass eller lopp som marathon & Lidingöloppet så upplever jag nästan aldrig att jag konditionsmässigt är helt slut. Däremot försvinner all kraft i benen. Eller snarare låren. Helt söndertrasade kan de bli.

Jag styrketränar aldrig benen (förutom den styrketräning de får under löpningen såklart) och därför tror jag att jag borde kunna utveckla min styrka. Därför har jag nu bestämt mig för att en gång i veckan göra några styrkeövningar för benen, som exempelvis utfallssteg. Dessutom kommer det bli backpass och främst löpning på spåren i sommar. Förhoppningsvis kommer den träningen ge lite extra styrka som är värt mycket i backarna som ska besegras i slutet av september.

Snart starka(re)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0