Midsommarlöpning

 Det har faktiskt blivit löpning både midsommarafton och midsommardagen. Att hinna med träning på självaste midsommarafton hör verkligen inte till vanligheterna för mig. Det brukar vara fullt upp med andra aktiviteter. Men i år fick jag till ett distanspass på mina favoritvägar i Karlskrona, knappt 10 km. Skön start på midsommarfirandet!

Trots ett och annat glas vin/öl igår så var jag ganska pigg idag på midsommardagen och kunde springa det planerade kvalitetspasset. Det första efter maran för tre veckor sedan. Efter en lugn uppjogg i skogen var det dags att peppa för 4x1000 m på Karlskrona IP. Soligt, varmt och bra tempo kan sammanfatta passet. Tempot låg mellan 3:51 och 3:44 min/km på alla fyra intervallerna. Inte illa alls!

Midsommardags-passet avslutades med 2 km nerjogg barfota på gräset samt ett svalkande bad. Det där med midsommar och midsommarlöpning är sannerligen ett bra påhitt!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0