Friskvård=löpning

På mitt jobb har alla rätt till en friskvårdstimme i veckan. Dock är det ibland så mycket att göra att det är omöjligt att ta ut den. Men de tre senaste veckorna har jag faktiskt lyckats göra det. Och vad kan den användas bättre till än löpning?

Eftersom vi även har flextid och jag är på jobbet tidigt på morgonen så har jag både idag och förra torsdagen kunnat gå från jobbet redan innan klockan tre och då har jag till och med hunnit springa långpass på friskvårdstimmen! Det är sannerligen inte dåligt en helt vanlig vardag! Såklart så springer jag inte bara under just den timmen men halva passet hinner jag i alla fall med under friskvården.

En gång på ett annat jobb hade jag en kollega som ville använda sin friskvårdstimme till att shoppa i Kista galleria. Det var friskvård för henne. För mig skulle det vara ett straff. Friskvård för mig är löpning. Utan tvekan.

Kommentarer
Postat av: Frida - Militärmamman

Hurra för träning på jobbet!
Vi har tre timmar i veckan som vi är BEORDRADE att träna. Perfekt! En jag jobbade med innan gick hem och klippte gräset... Det är så olika det där. Hm...

Svar: Klippa gräset kan visserligen vara jobbigt, om det inte är en motordriven gräsklippare såklart. Fast jag tycker nog att det är träning som det ska vara!
Lisa

2012-07-30 @ 22:29:59
URL: http://militarmamman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0