Träningshelg

Det blev inget av min irriterade hals, vilket förvånade mig. Men jag klagar verkligen inte. Jag provade att springa ett lugnt och kort pass i fredags och eftersom det kändes okej så bestämde jag mig för att träna på i helgen. Dock modifierade jag planen något genom att skippa lördagens långpass. Även om inte halsen gjorde ont så var jag ganska snuvig och att springa 30 km då känns som en ganska dum idé.

I lördags blev det istället dubbelpass. På förmiddagen ungefär 12 km längdskidåkning i Hellasgården, vilket var himla härligt. Jag gillar verkligen att åka längdskidor och tekniken förbättras hela tiden. Efter att ha fyllt på energi hemma och kollat på världscups-längdskidåkningen så var det 12 km löpning som gällde. Tempo var dock extremt långsamt vilket passade min inte helt krya kropp.

Idag kände jag mig så gott som helt återställd och därför blev det 15 km löpning i bra tempo. På grund av snömodden blev det ett riktigt tufft pass. Så skönt att bli riktigt trött! Solen värmde dessutom så att man nästan fick vårkänslor. Mycket härlig träning i helgen alltså!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0