Lite gnäll

Egentligen är det fel att gnälla på snön nu när det äntligen är här. Jag gillar ju snön. Att åka skidor är ju bland det bästa som finns och då behövs ju snön. Däremot tycker jag att snön kan hålla sig borta från vägarna där jag springer. Eller åtminstone vara rejält packad och hård. Nu är det en snösörja med isklumpar och det tar rejält på krafterna vid löpning. Man slirar hit och dit utan kontroll och spänner sig onaturligt. Inte särskilt roligt alltså och svårt att få till något tempo att tala om.

Trots det så tror jag faktiskt att jag kan stå ut med en period med snölöpning. Att kunna åka skidor väger helt klart tyngre än en snöfri vinter. Men om en månad hoppas i alla fall jag att det är barmark.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0