Dekadent vecka

Denna vecka har gått i allt annat än sundhetens tecken. Efter en tuff träningsperiod bakom mig hade jag sedan tidigare bestämt mig för att träna mindre den här veckan. Men jag hade inte planerat att det även skulle bli så mycket onyttigheter! Jag som i vanliga fall inte äter särskilt mycket kakor, godis och liknande har under den senaste veckan tryckt i mig semlor, prinsessbakelse och alla möjliga socker- & kolhydratbomber. Anledningen till att jag inte brukar äta sådant är helt enkelt att jag inte tycker så mycket om det. Jag äter mycket hellre massor av mat.

Det är väl okej att ha en sådan här vecka någon gång ibland, speciellt då man firar födelsedagar. Men jag måste erkänna att jag inte trivs helt med det. Och då handlar det ABSOLUT INTE om att jag är rädd för kalorier eller liknande. Det vill jag poängtera. Extra kalorier ser jag som extra energi till träning. Istället handlar det om att jag mår som bäst när jag tränar mycket och äter mat. Det är det min kropp är van vid och vill ha.

Igår hade jag egentligen tänkte vila helt från träning men det blev det en lugn längdskidrunda i skogen på kvällen. Första längdskidåkningen för den här vintern och det var helt fantastiskt vackert i skogen! Jag hoppas verkligen att snön ligger kvar ett tag till så att det blir mer skidåkning. Idag har jag sprungit 15 km i ett bra tempo (4:41 min/km) och nu är jag redo för att fortsätta min dekadenta vecka. Imorgon fortsätter nämligen födelsedagsfirandet med ännu mer prinsesstårta!




Kommentarer
Postat av: Lina

Jag brukar inte heller speciellt mycket onyttigt, utan som du säger hellre ordentligt med mat istället. Men jag tycker det är svårt att få i sig tillräckligt, jag älskar att springa men har inte som mål att gå ner i vikt som många andra. Ändå blir det att jag gör det i de perioder när jag tränar mycket. Anta att jag springer i 2 timmar och bränner kanske 1100 kcal, hur får jag i mig så mycket extra under dagen? Fattar inte hur de som springer ÄNNU mer lyckas få i sig typ dubbelt sitt basbehov? Det måste ju vara skitsvårt!

2012-02-04 @ 17:29:18
Postat av: Lisa

Lina: Jag håller med dig! Det är ju jättesvårt att äta tillräckligt. Ett sätt är förmodligen att äta energirik mat. För det går ju inte att äta hur mycket som helst och då måste ju det som äts ge mycket energi. Men det är nog svårt!

2012-02-06 @ 07:52:09
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0