Semesterlöpning

Efter att ha jobbat hela sommaren kan jag lova att min stundande semestervecka är minst sagt välkommen! Ja egentligen började ledigheten redan i torsdags eftersom jag flexade från jobbet hela fredagen. Men det är först imorgon som min semestervecka börjar. Det blir bara en enda men det känns helt okej.

Semestern spenderas (såklart) i Karlskrona och jag har redan hunnit med ett par riktigt bra löppass. Första passet var distans i skogen, knappt 11 km i ett bra tempo.

Idag sprangs andra passet, 3 km lätt löpning - 5 km snabbdistans - 4 km lätt löpning. Under snabbdistansen var åtminstone 3 km under 4 min/km. Snittet på hela passet blev 4:36 min/km. Det är bra det. Framför allt med tanke på att det var kräftskiva igår och både öl & Hallands fläder slank ner! =) Fast givetvis inga stora mängder.

Nästa vecka bjuder förhoppningsvis på fler härliga löppass här i min vackra barndomsstad.



Kommentarer
Postat av: Malin

Njut av semestern!
Hoppas hälen blivit bättre. Jag har själv sprungit i DS trainer i sommar, älskar dem, och vill helst springa i dem jämt. Kan rekommendera att byta (det kanske du redan gör) och variera och ha ett par med mer dämpning även på kortare distanser om hälen börjat krångla.
Ha det gott!

Svar: Tack Malin! Hälen har faktiskt blivit lite bättre, förmodligen tack vare att jag kör tåhävningar varje dag. Har dessvärre inga skor med mer dämpning för tillfället men det är helt klart något jag ska tänka på inför framtiden.
Lisa

2012-08-12 @ 21:55:50
Postat av: Sara

Kul att du är tillbaka på bloggen!

Svar: Tack Sara! Ja vi får se hur länge det blir bara...Har inte riktigt bestämt något än.
Lisa

2012-08-15 @ 17:27:18
URL: http://saraborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0