Bloggens fortsättning, mål och halsont

Återigen dröjer det mellan blogginläggen. Ärligt talat lutar det allt mer åt att jag lägger ner bloggen. Åtminstone är det så det känns just nu. Det känns lite tråkigt men ändå rätt. Lusten finns inte längre. Men helt säker är jag inte. Inte än. Tanken är att jag skriver något inlägg då och då (när lusten infinner sig) fram till att den här "löparsäsongen" är slut. Säsongen avslutas med Hässelbyloppet i mitten av oktober. Då ska jag ta ett definitivt beslut om bloggens fortsättning.

För tillfället går inte träningen särskilt bra. Både förra veckan och den här har "förstörts" av halsont. Jag har inte sprungit sedan i lördags och det börjar kännas riktigt frustrerande. Jag vill ut! Men en ond hals är inget att leka med så det är bara att vänta ut det.

Det är en hel del lopp på gång nu så den onda halsen kommer riktigt olägligt. Så här ser höstens loppkalender ut för mig:

Bellmanstafetten
Jag springer i Lovisas lag, precis som förra året. Siktar på att springa runt 20:30 men drömmer såklart om sub 20.

Tjejmilen
Framför en rolig grej då det bara är kvinnor och tjejer som springer. Har flera vänner som också springer. Tidsmässigt hoppas jag slå förra årets tid på 42:00.

Lidingöloppet
Bästa loppet! Jag längtar efter den vackra skogen och stämningen. Självklar målsättning: sub 2:30.

Hässelbyloppet
Även här ser jag fram emot den vackra naturen. Jag älskar att springa på hösten. Jag kommer givetvis sikta mot sub 40. Men det blir tufft.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0