Flyt i löpningen

Just nu har jag ett riktigt skönt flyt i löpningen. Det visar sig i form av att benen är pigga och kroppen känns lätt. Dessutom är tempon en bit under 5 min/km inga som helst problem, nästan oavsett distans.

Idag sprang jag en av favoritrundorna som går runt Södermalm och jag njöt verkligen hela tiden. Inte ens dödsbacken upp till Hammarbyhöjden tog bort den sköna känslan. Det kändes som om jag kunde fortsätta hur långt som helst idag. Sådana här dagar kan jag inte förstå varför folk inte springer!

Imorgon blir det löpvila och laddning inför det årliga långfredagslångpasset som i år går av stapeln i Trollhättan. Jag hoppas verkligen att det sköna flytet håller i sig åtminstone fram till dess. I så fall kan det inte bli annat än ett trevligt pass, trots att det tydligen finns risk för snö.


Flyt vet jag inte men i Trollhättan är jag i alla fall - Kraftprovet 2008


Kommentarer
Postat av: Karin

Låter toppen, så härligt när man känner så!

2012-04-05 @ 03:29:01
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Lisa

Karin: Ja visst är det? =)

2012-04-07 @ 16:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0