Fem snabba

Jag menar såklart 5 snabba kilometrar och inte fem sådana där frågor av typen kaffe eller te, morgon eller kvällsmänniska. Ibland får jag för mig att springa snabbdistans eller tempopass (vad är skillnaden egentligen?). Efter en lugn uppjogg blev det idag 5 km (till och med lite längre eftersom fotbollsspelarna hade ockuperat en kurva med sina väskor) på idrottsplatsen i ett riktigt bra tempo, 4:03 min/km i snitt!

Någon gång ska jag minsann under 4-fart på 5 km. Det borde inte vara omöjligt med draghjälp och under tävling. Men idag är jag väldigt nöjd med att jag lyckades springa så fort som jag gjorde. Ja det är faktiskt ett snabbare tempo än Bellmanstafetten förra sommaren. Det är kul att springa fort!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt! Gör du den tiden själv på träning så är det klart att du kommer under 20 på tävling :) Det är väl all din fina träning som betalar sig!

2012-04-26 @ 11:58:11
Postat av: Lisa

Lotta: Tack för din fina kommentar! Jag hoppas du har rätt. =)

2012-04-26 @ 20:13:28
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0