Kvällslöpning runt södermalm

Nackdelen med att springa lopp är att löpningen i övrigt inte riktigt ser ut som den brukar. Träningsrutinerna rubbas eftersom ett lopp både kräver vila innan och återhämtning efter. Det gillar jag inte alls.

Redan i söndags blev det ett löppass för mig. Med ett väldigt lugnt sådant. Igår vilade jag helt men idag var det äntligen dags för att återgå till mina vanliga löprutiner, dock fortfarande utan allt för hög ansträngninsnivå. Det blev ett varv runt södermalm i kvällssolen. Stockholms visar sig verkligen från sin bästa sida vid sådana här tillfällen. Det var så vackert ute och luften klar och frisk. Dessutom var det otroligt många andra löpare ute vilket gör mig så glad. Det märks verkligen att löpning har fått ett rejält uppsving. Kul och inspirerande!

Garmin visade 12,3 km i 4:54-tempo och en medelpuls ungefär 25 slag lägre än i lördags. Lugnt och fint alltså.


Vacker kvällslöpning längs söder Mälarstrand


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt! Verkar vara så skönt väder i Sverige fortfarande

2011-09-07 @ 05:54:27
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja det är det! I alla fall igår. Idag öser regnet ner...

2011-09-07 @ 07:02:46
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0