Formtest

Kvällens 13,5 km på spåren i Nacka, som till viss del liknar Lidingöloppsspåren, syftade till att testa formen efter förkylningen. Jag är fortfarande snuvig och har lite ont i huvud & bihålor och så nyser jag. Men i övrigt känner jag mig frisk.

Formtestet gick okej. Jag kände ingenting av förkylningen när jag sprang. Men jag var tröttare än jag brukar vara och tappade helt kraften efter ca. 10 km. Fast jag lyckades ändå hålla uppe tempot under hela passet som till slut slutade på 4:57 min/km. Inte helt lätt att avgöra formen alltså!

Jag vet inte alls hur det kommer att bli på lördag. Det kan faktiskt gå lite hur som helst känns det som. Om jag hinner återhämta mig från förkylningen så tror faktiskt att att jag kan klara mitt mål (sub 2:35). Jaja, vi får se hur det går. Oavsett så ska det bli väldigt roligt att springa på Lidingö!


Inte mycket klokare efter formtestet


Kommentarer
Postat av: Daniel

Själv springer jag mitt första LL, säsongen har varit kantad av benhinnebsevär och nu senaste månaden ett löparknä. 7 pass senaste månaden är väl inte helt optimalt. Men jag går för 2.25, bära eller brista!

Lycka till på lördag!!

2011-09-21 @ 09:31:44
Postat av: Lisa

Daniel: Härlig inställning! Lycka till du också. =)

2011-09-21 @ 16:50:32
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0