Loppen 2011

I och med Hässelbyloppet så avslutades min "lopp-säsong" för i år. Så många lopp som jag har sprungit i år har jag aldrig tidigare gjort, hela åtta stycken! Kungsholmen runt, Göteborgsvarvet, Vårruset, Stockholm marathon, Bellmanstafetten, Tjejmilen, Lidingöloppet och Hässelbyloppet. Jag har slagit mina tidigare tider på samtliga distanser under det här året, vilket jag har gjort sedan jag började löpträna på allvar 2006. Undrar när den trenden ska brytas?

Det roligaste loppet för i år var helt klart Lidingöloppet. Det var löparglädje från första till sista steg. ALLT flöt på den dagen och jag njöt verkligen! Återigen slås jag av hur mycket jag trivs med att springa i skogen på hösten.

Något annat positivt som jag tar med mig från det här lopp-året är vetskapen om att jag faktiskt är ganska bra på korta sträckor, och då menar jag milen och halvmarathon (som för vissa såklart inte ses som korta). Tidigare har jag alltid sett mig som främst en uthållig löpare men jag har börjat inse att så inte är fallet. Det är också på 10 km och halvmarathon som jag är mest stolt över mina personliga rekord (41:22 respektive 1:31). Förutom tiderna är jag nöjd över att jag klarar av att springa på en hög ansträngningsgrad utan att ge upp. Även om det är hur tufft som helst och man bara vill lägga sig ner så fortsätter jag. Den kämparviljan är för övrigt något som har präglat hela året. Det går att fortsätta trots att det är jobbigt och efter att ha klarat av det växer man enormt som människa!

Det mindre roliga loppet i år var tyvärr Stockholm marathon trots att jag klarade mitt mål. Såklart var det inte tråkigt att springa maran men den där lilla extra glädjen saknades i år. Vad det beror på kan jag inte svara på. Men jag ska klura ut till nästa års marathon för då är målet att återigen ha roligt!

Närmsta tiden kommer jag att rikta in träningen mot härliga och lugna distanspass. Jag kommer att dra ner något på mängden med hänsyn till plugg, jobb och renovering av nya lägenheten. Men i mitten av november är det dags att dra igång på allvar igen. Då kör jag igång med långpass och kanske (!) lägger till ett och annat kvalitetspass. Kilometermängden kommer även långsamt att stiga. Det blir en härlig löparhöst/vinter, det känner jag på mig!




Kommentarer
Postat av: pilla

Kikar in via Mirandas länkning! Härlig löparblogg och grymma tider :)

2011-10-18 @ 21:01:09
URL: http://pernillabredolt.blogspot.com
Postat av: Lisa

Pilla: Tack detsamma! =)

2011-10-19 @ 10:11:02
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0