Intervaller

Även den här veckan lyckades jag få till ett intervallpass, fyrahundringar som vanligt. Inte heller idag sprang jag på bana utan körde på en alldeles utmärkt raksträcka som går mellan Kärrtorpsspåret och Björkhagenslingan. Ett perfekt ställe för intervaller! Det var riktigt kallt ikväll så jag fick kapitulera och ta de långa tightsen, trots att jag i förra inlägget skrev att jag hoppades slippa dem på ett tag. Men förhoppningsvis var det bara idag!

Eftersom jag ska springa Hässelbyloppet på söndag så blev det bara åtta stycken intervaller idag och jag tog heller inte ut mig helt, åtminstone inte på de första. På slutet är det alltid jobbigt även om man håller igen och inte kör så många!

Kroppen känns bra inför loppet men jag har tränat betydligt mindre än vanligt den senaste månaden. Anledningen till det är att Lidingöloppet krävde både uppladdning och återhämtning, vilket resulterade i färre antal kilometrar. Men det beror också på förkylningen vecka före Lidingöloppet samt att jag inte har sprungit några riktiga långpass på väldigt länge. Tidigare har jag legat på 60-70 km per vecka ungefär men nu är jag nere på 40-50 km. Det är ganska stor skillnad och vi får väl se om det visar sig på söndag.


Intervaller i LÅNGA tights och reflexprydda-kläder


Kommentarer
Postat av: Daniel

Imponerad av din mängd!

Lycka till på Hässelby!

2011-10-13 @ 15:17:41
Postat av: Lina

Lycka till på söndag! Hoppas att du får ett toppen-lopp :)

2011-10-13 @ 19:31:57
URL: http://www.linastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Lisa

Daniel: Tack, tack!

Lina: Tack, det hoppas jag också!

2011-10-13 @ 20:12:14
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0