Älskade Nackaskogar

Jag har skrivit det förr. Men det tåls att upprepas: Skogarna i Nackareservatet med omnejd är helt fantastiska att springa i! Det finns faktiskt inget bättre område för löpning. Åtminstone om man ser till läget. Nackaskogarna (som jag kallar hela området, även om en del är i Stockholm) ligger ungefär 3 km utanför tullarna. Området är rejält stort och det går lätt att springa ett långpass på 25 km utan att passera samma ställe två gånger. Jag är så glad att jag har området bara 1,5 km hemifrån!

Senare i höst kommer jag dock att flytta. Men då kommer jag att bo ännu närmare skogarna! Närheten till Nackareservatet har varit en starkt bidragande faktor till att vi har valt att flytta just dit. Det kommer således bli många många löppass i området. Och skidor på vintern såklart. Älskade skogar!

Vilket är DITT favoritställe att träna på?



Två bilder från dagens 15 km-pass i Nackareservatet:


På Björkhagsslingan

 

 

Källtorpssjön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0