Stadslöpning

På den här bloggen lovordar jag ju ofta löpning i skogen. Jag har flera gånger skrivit om hur mycket jag trivs där, oavsett årstid. Men jag springer faktiskt också gärna mitt i stan, speciellt här i Stockholm och gärna när det är mörkt. Det är en speciell känsla att löpandes ta sig fram i en upplyst stad mitt bland alla människor, bilar och cyklar. Då känner jag mig som en del av staden samtidigt som jag uppfattar aktiviteten utifrån. Jag slipper ju alla bilköer och tar mig fram fortare än gåendes. Ikväll sprang jag in till slottet och mötte upp Mats som sprang från jobbet. Vi sprang över söders höjder, Ringvägen och sedan hem. En himla trevlig stadslöpningsrunda på ungefär 13 km!


 


Kommentarer
Postat av: Karin

Det håller jag med om, underbar känsla att ha mkt liv runt omkring!

2011-11-22 @ 01:29:26
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Lisa

Karin: Visst är det så?! =)

2011-11-23 @ 09:10:42
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0