Summering: April

Bästa löparmånaden någonsin! Åtminstone sett till antal sprungna kilometrar. Hela 339,9 km sammanlagt. Det är drygt 11 km om dagen. Jag har sprungit tre pass över 30 km, vilket var ett av mina mål inför april. Det har även blivit fyra kvalitetspass, vilket jag egentligen tycker är åtminstone ett pass för lite. Men motivationen för tuffare löpning har inte riktigt funnits där. Dessutom är jag medveten om att en hel del av mina distanspass går i ett högre tempo än vad som egentligen är lämpligt för den form av träning och kan alltså ses som en form av kvalitetspass.

Antal löppass
: 21 st
Antal styrkepass: 9 st
Sammanlagd distans: 339,9 km
Snittempo: 5:01 min/km
Snittlängd: 16,2 km/pass

Maj månad är marathon-månaden. Inte långt kvar nu. Det ska bli så kul! Men innan Stockholm marathon ska jag springa både Kungsholmen runt och Göteborgsvarvet. Helgen mellan de loppen (nästa helg alltså) blir det ett långpass på ca. 27 km. Inga fler pass över 30 alltså. Förhoppningsvis klarar jag mig på de rejäla långpass som jag har kört under våren. I maj kommer jag även att fortsätta med minst ett kvalitetspass i veckan. Vilka slags kvalitetspass det blir har jag inte bestämt än. Kanske intervall, kanske backe, kanske fartlek. Jag ser i alla fall fram emot maj som löparmånad, speciellt alla roliga lopp som ska springas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0