Mål med träningen 6 (30)

Som jag har skrivit tidigare så är jag ganska prestationsinriktad när det gäller löpning. Jag vill hela tiden bli en bättre löpare. Därför har jag olika tidsmål som jag vill uppnå. Egentligen är det problematiskt att ha sådana mål eftersom tids nog når man ju sin topp och man blir inte längre bättre. Eller så förändras livet på ett sådant sätt så att det är omöjligt att förbättra sig. När den dagen kommer får jag formulera om mina mål. Tidsmål kommer jag ju alltid ha kunna men inte i form av att slå gamla tider. Men än så länge har jag alltid förbättrat mig i varje lopp jag har ställt upp i och det tänker jag fortsätta att ha som mål ett tag till.

 

Mitt huvudsakliga tidsmål just nu är, som ni säkert vet, att springa Stockholm maraton under 3 timmar och 30 min. Dessutom har jag nyligen kommit på den briljanta idén att det vore coolt att komma bland de 100 första kvinnorna på loppet. Men detta kan jag såklart inte själv påverka. Det beror ju på hur de andra springer. Därför håller jag mig till tidsmålet i första hand.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ha lagom med ambitioner syrran! Du behöver kanske inte gå ner på den nivå som jag befinner mig på just nu men det låter klokt att inte sätta flera parallella målsättningar inför maran. Tjing!

2011-03-24 @ 10:29:35
Postat av: Staffan

Det ska bli spännande att se hur det går för dig på maran efter din ambitiösa träning i vinter! 3:30 tror jag definitivt är inom räckhåll!



En annan sak, otroligt fint löpsteg på bilden ovan, precis enligt Pose-skolboken!



Även om jag inser att du spurtar så är det inte dåligt att orka hålla den höga höften och komma ihåg framåtlutningen i slutet på ett 10km-lopp (Hässelby eller hur?). Det tyder på bra teknik och bålstyrka!!

Postat av: Lisa

Hanna: Realistiska mål får det såklart vara. Jag har ju bland annat sagt att jag inte ska springa milen över 50 min förrän jag är 50 år. Det är väl realistiskt? =)



Staffan: Tack för det. Vilken komplimang! =) Det stämmer att det är Hässelbyloppet. Jag läste ditt blogginlägg om positionen i löpning. Det är onekligen ett intressant ämne!

2011-03-24 @ 13:34:02
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0