Lugn löpning och krasslig hals

Redan i torsdags vaknade jag med en rejält snorig näsa och huvudvärk. Men senare under dagen och i fredags var jag som vanligt och kände mig pigg. Igår vaknade jag återigen med lite huvudvärk och även en liten känsla i halsen men efter en värktablett och en rejäl frukost så kände jag inget längre. Idag känner jag återigen av halsen en aning. Det gör inte ont men det känns annorlunda.

Med tanke på halsen och att långpasset igår gick så fort som i 5:07 min/km (vilket jag konstigt nog knappt kände av alls idag) så passade det ju utmärkt med att köra ett lugnare pass idag. Att det dessutom var rejält isigt på sina håll under rundan gjorde att tempo drogs ner ytterligare. Även idag är jag så nöjd med passet. Det känns verkligen att det är vår i luften och det är så fantastiskt. Nu håller jag tummarna för att känslan i halsen inte utvecklas till något mer utan att jag vaknar helt frisk i morgon. Jag vill ju kunna njuta av löpningen nu när våren äntligen är här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0