Inleder mars

Då är vi alltså inne i mars. Vårmånad. Eller? Underlaget är i alla fall helt okej nu. En hel del barmark faktiskt, blandat med lite is & snömodd. Jag tror minsann att våren är på väg.

Idag blev det löpning med Klara. Vårt vanliga pass som för mig innebär 18 km. Jag lägger upp passet genom att först springa de knappa 5 km till vår mötesplats i vanligt distanstempo (4:50-4:55 min/km). De 8,2 km som vi springer tillsammans springs helt utan tidskrav. Vi anpassar tempot efter dagsformen och det viktigaste av allt - tempo får inte bli högre än att vi kan prata! När jag sedan sagt hej då till Klara så har jag återigen knappt 5 km att springa ensam. Då brukar jag försöka trycka på och få upp tempo & puls. Idag avverkades den biten på ungefär 22 min. Ett helt okej tempo alltså.

Även om passet inte upplevs som särskilt jobbigt så är jag lite mör i kroppen nu efteråt. Benen är så där skönt trötta. Jag känner mig så oerhört tillfreds när det känns att kroppen har arbetat. Det är verkligen en fantastisk känsla!


Grått ute men åtminstone barmark


Kommentarer
Postat av: Frida

Hurra för barmark! Och idag var våren här nere i söder, hoppas den stannar snart!

2011-03-03 @ 23:07:58
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: john

Det är underbart denna tid på året. Man märker någon positiv förändring för var dag som passerar. Barmark är ett fantastiskt tecken som vittnar om bättre tider för oss löpare.



Bra pass där! :)

2011-03-04 @ 16:08:42
URL: http://pulstagning.se
Postat av: Lisa

Frida & John: Ja, barmark är det man som löpare längtar mest efter nu. Underbart!

2011-03-04 @ 18:10:49
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0