I bra form

Långpasset idag gav mig ett kvitto på att jag minsann är i bra form just nu. Det känns hur bra som helst. Jag erkänner att jag är ganska resultatinriktad när det gället min löpning och där tider & tempo är viktigt. Fokus just nu är att springa Stockholm marathon den 28 maj under 3:30, vilket innebär att jag ska lyckas hålla ett tempo under 5 min/km i snitt.

Med tanke på hur dagens långpass gick så känns min målsättning helt klart möjlig att uppnå. Idag lyckades jag nämligen springa 31 km i 5:06 min/km. Och jag gjorde det utan att egentligen bry mig om tempot och jag fick dessutom gå alternativt gå-jogga vid flera tillfällen eftersom det var så isigt. Hoppas att träningen fortsätter att gå så här bra under resten av våren!


Kommentarer
Postat av: Staffan

Bra pass, det är gott att ha några 30km-pass i benen innan maran, över32km på träning tycker jag är bra eftersom man då har mindre än en mil kvar av maran.



Nästa gång du kör ett så långt långpass prova att lägga in några lätta fartökningar, t ex 2x3km eller att springa de sista 10km i t ex 4:50-tempo, det är riktigt bra träning att växla tempo när man redan är trött!

Postat av: Lisa

Staffan, tack för tipsen. Jag brukar faktiskt (omedvetet) springa sista milen betydligt fortare än föregående. Men det där med att lägga in lätta fartökningar ska jag absolut prova.

2011-03-14 @ 12:54:17
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0