Favoritövning 7 (30)

Dagens kategori känns som om den främst riktar sig till folk som styrketränar betydligt mer än vad jag gör. Vad kan en favoritövning i löpning vara liksom? Intervaller? Distanspass? Fartlek? Långpass?

Om jag ska svara på vilken typ av löppass som jag främst gillar så får jag nog säga ett helt vanligt distanspass. Eller nej förresten, jag säger tävling... Eller varför inte långpass... Eller backe... Nej det här var för svårt. Jag kan inte välja ut en slags löpning som är roligare än någon annan. Alla pass har sin charm!

Om jag däremot ska välja en favoritövning bland mina få styrkeövningar som jag gör varje vecka så är valet ganska enkelt. Raka situps på boll är något som jag gillar skarpt. Med denna övning tycker jag att jag verkligen arbetar med magen och det bränner skönt i de raka magmusklerna. Dessutom blir det ett märkbart synligt resultat i form av magmuskler samt förbättrad bålstyrka som är bra för löpning. Sådant gillar jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0