Min passion: Elljusspår

Jag älskar att prova nya ställen att springa på. Framför allt nya elljusspår. När jag är ute och åker så blir jag alltid jättenyfiken & springsugen när jag ser en skylt till en motionsanläggning eller ännu mer när jag ser själva spåret! Allra helst skulle jag vilja stanna varje gång och springa ett varv. Någon gång när jag kör bil ska jag minsann stanna och springa på alla spår som jag passerar. Jättenördigt, jag vet.

Än så länge får jag hålla till godo med de spår som finns i städerna som jag ofta är i, Stockholm, Karlskrona & Trollhättan/Vänersborg. Även om Stockholm är världens bästa löparstad och Karlskrona med sina spår i Bastasjö & på Rosenholm givetvis ligger mig varmast om hjärtat så har jag upptäckt ett himla trevligt löparspår även i Trollhättan, nämligen Skidstugan. Fem kilometersspåret där är perfekt med lagom mycket och lagom branta backar i omväxlande miljö. Backarna är en utmaning men inte omöjliga. Förra gången vi sprang där mötte vi dessutom bröderna Gross in action. Även eliten tycker således att det Skidstugan erbjuder bra träning. Ett himla bra löparspår helt enkelt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0