Ursvik

Jag tycker att det är himla trevligt att återuppleva gamla löparminnen genom att bland annat springa på ställen där jag tidigare har sprungit mycket men inte gör längre. Eftersom jag har bott på flera olika ställen så har jag en hel del platser som jag gärna återvänder till för en löprunda. Idag efter jobbet fick Ursvik ett besök. Jag bodde under några år i Solna och det var då jag började träna löpning på allvar. Ursvik var då ett område som jag gärna sprang i. Det finns så många fina spår att välja bland men idag nöjde vi oss med att springa ett varv på 10 km:aren. Trots det tryckande värmen och skoskav så blev det ett helt okej pass med ganska pigga ben i 5:01-tempo.

Jag gillar Ursvik men jag måste erkänna att jag tycker att Nackareservatet är snäppet bättre. I Ursvik går spåren stundtals alldeles för nära exempelvis järnvägen och andra vägar. I Nacka är det enbart natur. Dessutom saknar jag sjöarna som finns i Nacka där man kan ta ett svalkande dopp efter löpningen. Ursvik har ju inte alls något sådant.


Ursvik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0