Motiverad men ändå inte

Jag har i princip aldrig motivationsbrist när det gäller löpning. Och om jag någon enstaka gång har det så springer jag ändå. Men just nu är faktiskt inte motivationen på topp. Jag springer såklart. Men jag känner inte riktigt det där suget och längtan efter att ge mig ut.

Något jag absolut inte är motiverad till just nu är kvalitetspass. Jag har verkligen ingen som helst lust att köra backpass eller intervaller! Okej, förra veckan blev det ju ett backpass. Men det här veckan blir det inget. Jag vill helt enkelt inte och varför ska jag då tvinga mig?

Nä, då är det betydligt lättare att motivera sig för ett härligt distanspass i skogen i lagom tempo. Som kvällens 12,4-km:are i Nackareservatet i strax under 5 min-fart!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0