Sol och ljus

Det gäller att passa på att vara ute när det är ljust, om man har möjlighet. Vi behöver allt dagsljus vi kan få nu under den mörka vintern. Om solen dessutom skiner får man ytterligare energi!

Denna veckan är sista veckan på länge som jag kommer ha möjlighet att springa på dagtid under veckorna. På måndag går jag ut på praktik vilket innebär arbetstider måndag-fredag dagtid fram till slutet av april. (Ungefär så som de flesta andra har det alltså!) Därför passade jag idag på att springa på förmiddagen eftersom vi idag inte har någon schemalagd undervisning. Jag fick med mig Klara på vår vanliga runda som innebär att jag springer till henne vid Hornstull, vi tar ett varv runt Riddarfjärden och sedan springer jag tillbaka längs Årstaviken igen. Även om vi var ute tidigt så fick vi en del sol på oss och det var så härligt. Att bara kunna vara ute i ljuset är guld värt, oavsett om solen skiner. På fredag ska jag också passa på att springa när det fortfarande är ljust. Sedan får jag hålla mig till kvällarna som alla andra. Det ska nog gå bra.


Vid Hornstull innan jag styr kosan mot Sjöstaden

 

Årstaviken i sol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0