Snölöpning med hög puls

Mats & jag trotsade vädret och passade på att ge oss ut på ett distanspass mellan herrarnas och damernas lopp i Tour de Ski. Det var mycket snö ute. Väldigt mycket snö till och med. Vägarna var helt oplogade och täckta med 10-15 cm nysnö ovanpå den gamla snön. Dessutom snöade det konstant och blåste rejält så det kändes som någon stack en i ögonen med nålar. Egentligen hade vi tänkt springa långpass idag men vi nöjde oss med 12,3 km.

Trots all snö gick det oförskämt bra under passet. Även om jag stundtals hade en puls upp mot 180 (som högst noterade 186!) så kände jag mig pigg. Vi hade roligt när vi sprang och njöt verkligen. Härligt! Snölöpning kanske inte är så tokigt trots allt.

Eftersom det låg så mycket snö på vägarna fick man dessutom verkligen kämpa med steget. Jag försökte att springa på tårna och använda vaderna mer än vad jag brukar. Det kändes mest effektivt att springa på tårna eftersom man halkar runt mer om hela foten sätts ner. Fast jag kan lova att det kändes i vaderna på slutet!


Bild från i höstas när det i jämförelse med nu var rena barmarken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0