Nya skor och intervaller

Förra veckan köpte jag nya löparskor. Även denna gång blev det ett par Saucony Progrid Guide. Faktiskt exakt likadana som mina förra. Dock blev det en halv storlek mindre den här gången. Jag är inte särskilt kräsen när det gäller skor. De flesta känns bra. Det enda som jag tycker är viktigt är att skorna inte känns för klumpiga och med Saucony upplever jag en nätt känsla. Förr sprang jag alltid i Adidas men efter att ha börjat använda Saucony så vill jag inte byta. Jag gillar dem!

Premiärpasset med nya skorna blev långa intervaller på löpband. Nu när jag är i Trollhättan har jag ju tillgång till gymmet på Mats jobb så det gäller att passa på att köra kvalité då. Efter 3 km uppjogg dundrade jag på i ett tempo mellan 3:54 och 3:57 min/km, sex st. 1000 m intervaller med 90 s vila mellan. Mitt favoritintervallpass alltså. Pulsen låg i snitt på 88-90% av max. I vanliga fall är jag helt slut redan efter första intervallen. Men inte igår. Ärligt talat så hade jag inga som helst problem att hålla tempot genom hela passet. Vilken fantastisk bekräftelse på att man är i bra form! Eller så har jag helt enkelt köpt ett par väldigt snabba skor.


Gamla och nya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0