Lördag=långpass!

Som nästan varje lördag var det långpass som stod på schemat idag. Mats & jag lyckades ta oss runt 25,5 km. Fast det var på håret. Det hade snöat hela natten här i Trollhättan och att ploga cykelvägar en lördagförmiddag är tydligen inte något som prioriteras. Det var riktigt tung snölöpning till och från idag. Benen blev trötta betydligt tidigare än vad de brukar bli. Jag började till och med GÅ i en uppförsbacke när det var 1 dm lössnö på vägen. Att gå under ett löppass hör verkligen inte till vanligheterna för mig. Men så illa var det faktiskt idag. Fast Mats peppade mig så det blev bara några meters promenad.

Lyckligtvis hade fler plogbilar hunnit ut när vi hade sista biten av passet kvar och vägarna blev allt bättre. Skönt att kunna springa på och känna att man inte hindras av snön. Sista 5 km gick ungefär i 5 min-tempo. Även om jag var riktigt sliten så gillar jag att kämpa mot kroppens trötthet. Det är ju det som är tjusningen med långlöpning. Efter passet var vi dessutom riktigt nöjda och kunde med gott samvete sjunka ner i biofåtöljen. Jag gillar verkligen mitt lördagslångpass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0