Utebliven styrka och tempopass

Jag var inte hemma förrän kl. 18 ikväll, dels på grund av att jag stannade kvar lite längre på praktikplatsen och dels på grund av SL (fast på t-banan vid Näckrosen). Egentligen hade jag tänkt springa ett kortare distanspass (7-8 km) och sedan styrketräna men eftersom klockan var så mycket när jag äntligen gav mig ut så bestämde jag mig för att hoppa över styrkan. Jag skulle ju hinna med att laga middag, diska osv. också! Att prioritera löpning framför styrka känns inte alls som något svårt val men helst hade jag ju velat göra både och.

Väl ute så var benen allt annat än pigga. Det var tungt och jag kände mig jättestel. Trots det bestämde jag mig för att försöka springa i ett något högre tempo. Jag kände mig klumpig och osmidig men lyckades ändå få upp ett bra tempo. Hade det inte varit för mina sega ben så hade jag kunnat springa betydligt fortare än vad jag gjorde. Varken hjärta eller lungor var nämligen särskilt ansträngda.

Passet blev till slut 7,6 km i 4:35 min/km och en snittpuls på 158 slag/min. Helt okej med tanke på mina bens status.

Styrketräning får det bli imorgon eller på onsdag istället. Om inte SL hindrar mig även då. Jag vet i alla fall vem/vad jag ska skylla min klenhet på!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0