Sverige vinner över Norge

Hurra, nu är Längdskid-VM i Oslo igång! Helt klart en av årets höjdpunkter vad gäller idrott. Trots praktik hela dagarna ska jag försöka se och lyssna på tävlingarna så mycket jag kan. Det är ju så roligt. Och sprinten idag var jag helt fantastisk, åtminstone på herrsidan. Marcus Hellner vann före PETTER NORTHUG! Sverige slog Norge alltså. Kan ju inte bli bättre!!

Efter skidtävlingarna gav jag mig ut på ett 15 km distanspass. Den första löparen som jag sprang förbi under kvällens runda hade en jacka med ordet Trondheim omgivet av norska flaggor på ryggen. Sverige är tydligen bättre än Norge på det mesta idag...


Hellner

 

(Givetvis glömmer jag inte Marit Björgen som är helt otroligt bra och någon som jag verkligen beundrar. Henne har ingen svensk någon chans emot.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0