Summering: Februari

Under februari har jag kommit igång ordentligt med marathonträningen. Tre av månadens fyra veckor har inneburit över 70 km löpning. Den veckan då jag inte kom upp i den mängden hade jag planerat in en vilovecka. Det har blivit tre ordentliga långpass under månaden och så har jag åkt längdskidor vid två tillfällen.

Ett av målen för februari var att komma upp högre i puls under passen, vilket jag definitivt har gjort. De två senaste veckorna har snittpulsen endast varit under 150 slag/min vid några få tillfällen. För att höja pulsen har jag givetvis även fått höja tempot och jag börjar närma mig ett tempo som brukar ligga på under barmarksäsongen.

I siffror kan februari sammanfattas så här:

Antal löppass: 19 st
Antal styrkepass: 6 st
Sammanlagd distans: 266,8 km
Snittempo: 5:04 min/km
Snittlängd: 14 km/pass

Återigen är jag nöjd med den gångna månaden. Inför mars är min förhoppning att äntligen få springa på barmark och i färre antal plagg. Mitt huvudsakliga mål för mars är att få in minst ett kvalitetspass i veckan. Det blir tufft men absolut inte omöjligt!


Barmark och lättare kläder är förhoppningen inför mars



Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, vilken härlig bild! Jag längtar så jag nästan spricker efter barmark, utan jacka och fågelkvitter! Snygg väst! Vad är det för märke?

2011-02-28 @ 22:10:40
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Lisa

Frida: Ja, visst längtar man?!! Västen är från Newline. Jag gillar den.

2011-03-01 @ 18:20:59
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0