Mycket träning

Denna söndag har inneburit en hel del träning för mig. Imorse åkte vi till Hellasgården för att åka skidor. Tyvärr var spåren VÄLDIGT isiga och rejält sönderkörda på sina håll så det var inte de bästa förutsättningarna direkt. Blev bara knappt 7 kilometers åkning. Men eftersom det var så isigt så stakade jag mycket vilket ger bra träning i armar & axlar. Vi provade även att skejta lite. Trots att vi hade utrustning för klassisk åkning så gick det riktigt bra. I framtiden kommer jag definitivt att investera i en skejtutrusning.

När Mats åkte ikväll gav jag mig ut på en löprunda. Trots isigt underlag även på vägarna så är jag nöjd med kvällens löpning. Jag kände faktiskt ingenting från gårdagens långpass. Benen var pigga. Skönt. Efter löpningen styrketränade jag här hemma. Fokus var på bålen, vilket ju är viktigt för både längdskidåkning & löpning. Nu blir det soffan resten av kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0