Mängdvecka

Under veckan som gått har jag sprungit 77 km fördelat på sex pass. Det är mycket det. Faktiskt en av mina toppnoteringar på en vecka någonsin. Nästa vecka kommer jag därför att ta det lite lugnare. Jag planerar att ha en slags återhämtningsvecka. Jag kommer att träna löpning fyra gånger och då framför allt lugna distanspass. Något långpass kommer det inte bli vilket känns som ett bra beslut om det ska vara en återhämtningsvecka. Det är väldigt sällan jag kör en lugnare vecka så efter denna veckas mängdträning känns det som ett välbehövligt inslag i min träningskalender. Jag tror att det är viktigt att bryta mönstret ibland och inte bara köra på som vanligt. Kroppen behöver tid för återhämtning.

Veckan efter återhämtningsveckan ska jag däremot försöka att på allvar komma igång med tuffare träning i form av backpass och intervaller. Och så ska jag fortsätta med mitt mål att springa runt 70 km/vecka. Jag ser fram emot båda kommande veckor!



Jag längtar lite efter barmark faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0