Många mil

Ja det har verkligen varit en riktigt mängdhelg! Jag sprungit nästan 50 km fördelat på tre pass. I fredags blev det snabbdistans, 6 km i 4:28 min/km-tempo, samt upp- och nerjogg 2,5 km + 2,5 km. Snabbdistansen var jobbig men det kändes ändå okej. Jag sprang två varv på det fina spåret i Björkhagen. Det spåret är precis lagom kuperat och jag gillar verkligen att springa på elljusspår i mörkret. Att springa på ett ställe man trivs på är så inspirerande!

Igår sprang jag & Mats ett lugnt distanspass i snöblasket. Vi var rejält blöta när vi kom hem! Framför allt eftersom vi råkade hamna på en skogsväg som var som en vattenpöl. Men lite roligt var det i alla fall! Rundan blev sammanlagt 10,5 km i 5:06 min/km.

Idag var det slutligen dags för långpass. I jämförelse med förra helgen långpass som gick lekande lätt så var dagens runda riktigt tuff. Jag kände från början att min kropp var allt annat än pigg. På slutet fick jag verkligen kämpa. Väl hemma hade vi skrapat ihop hela 27,8 km i ett tempo på 5:07 min/km och det kändes himla bra att äntligen få stanna!

Den här veckan har jag sprungit drygt 73 km, vilket känns väldigt bra. Äntligen är jag tillbaka där jag var i våras! Mängdmässigt i alla fall. Men nästa vecka blir lugnare eftersom det är julvecka vilket innebär en del resande för mig. Och julfirande såklart! Fast några mil kommer det minsann att bli.


Start och mål Björkhagenslingan

 

 

Löpning i snöslask




Kommentarer
Postat av: Krille

73KM på en vecka!! =O



Herregöstapetter...ska vara glad om jag skrapar ihop 20km på en vecka! (Kanske andra förutsättningar med min vikt och tidigare erfarenhet med konditionsträning...;) men ändå!)

Jag och min fru satsar stenhårt på träningen nu men som du säger så kommer ju julen...bara man inte säckar ihop! =O



Grymt jobbat! =D

2011-12-19 @ 07:43:45
Postat av: Lisa

Krille: Det är viktigt att, precis som du skriver, se till sina förutsättningar och erfarenhet. Jag har tränat hela mitt liv och sprungit i många år.



Nu när julen kommer så brukar jag tänka på att man kan njuta så mycket mer om man också tränar. Det håller igång träningen även under helgen. Lycka till!

2011-12-20 @ 08:55:58
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0