Inför Tjejmilen

På lördag är det dags för Tjejmilen. Jag har bara sprungit loppet en gång tidigare, 2009. Då var det första gången jag sprang ett millopp och jag tyckte att det var fruktansvärt jobbigt. Förra året var jag också anmäld men startade inte på grund av förkylning. Även i år är jag lite krasslig, fast bara lite. Kanske är det något som händer med mig när sommaren går över i höst? Men i år ska jag banne mig springa.

Min målsättning då? För två år sedan sprang jag på 43:04 och förra året sprang jag Hässelbyloppet på 41:55. Det är de två gångerna som jag har maxat på milen. Eftersom Hässelbyloppet har en mer lättlöpt bana än Tjejmilen så tror jag inte att jag kan komma ner på den tiden. Men en tid mot 42:30 hoppas jag kunna göra. Fast det kommer bli tufft och väldigt jobbigt. Men det är ju det som är tjusningen med löpning. Jag börjar bli taggad.  Det ska bli grymt kul!!

Vilka andra springer på lördag?


Tjejmilen 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0