Backpass

Det har sannerligen inte blivit särskilt många backpass den här sommaren. Inte så bra. Lidingöloppet är ju faktiskt ganska backigt. Men jag har åtminstone sprungit de flesta distanspassen i kuperad terräng så förhoppningsvis är det ett ganska bra subsitut.

Men idag sprang jag i äntligen ett riktigt backpass i mitt kära Bastasjö här i Karlskrona. Det gick faktiskt över förväntan. Jag kunde trycka på riktigt bra uppför och höll ett, för mig, bra tempo passet igenom. Sammanlagt sprang jag i backen i ungefär 25 min vilket resulterade i ca. 5 km löpning plus upp- och nerjogg om vardera 3 km. En bra backpass-lördag!


Bastasjö-backen

 

 

Pustar ut i gräset efter passet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0