Tvåtusingar

Istället för att springa mina vanliga tusingar (6x1000 m) så dubblade jag den sträckan idag och körde tvåtusingar, fast bara fyra repetitioner. Det har jag aldrig gjort förr. Men eftersom det i första hand är en bra tid på marathon jag siktar på så tänkte jag att det kan ju inte vara helt fel att prova ännu längre intervaller. Marathon är ju faktiskt ganska långt. Mellan varje intervall vilade jag i ca. 2 min.

Jag var stark idag, riktigt stark till och med. Även om det var fruktansvärt jobbigt så hade jag bra flyt och orkade hålla ett bra tempo. Jag blir så glad över att all träning verkar ge resultat! Planen var att springa i ett tempo på ungefär 4:05-4:10 min/km men det gick faktiskt lite fortare än så. Intervallerna blev lite ojämna men det hänger nog ihop med min bristande rutin på sådan här träning. Jag var väldigt osäker på min kapacitet på 2000 meter. Nästa gång bli det förhoppningsvis ett jämnare tempo genom hela passet. För det kommer definitivt att bli en nästa gång. Det var faktiskt riktigt roligt! Jag sprang intervallerna på Kärrtorps IP och jag gillar verkligen att springa på bana. Dessutom var det riktigt varmt och ganska soligt så jag kunde dra av mig överdragströja och springa intervallerna i endast linne. Vilken frihetskänsla! Så här såg passet ut i siffror:

Uppjogg: 3 km - 16:17 (5:26 min/km)

Intervall 1: 2000 m -  8:08 (4:04 min/km)
Intervall 2: 2000 m -  8:00 (4:00 min/km)
Intervall 3: 2000 m -  7:50 (3:55 min/km)
Intervall 4: 2000 m -  7:51 (3:56 min/km)

Nerjogg: 3 km - 15:56 (5:19 min/km)


Pustar ut efter intervallerna - i linne!

 

Kärrtorps idrottsplats





Kommentarer
Postat av: Håkan T

Riktigt grymt jobbat! Tror du skulle knäcka mig på tvåtusingar :(

2011-04-11 @ 18:53:10
URL: http://htunander.blogspot.com
Postat av: Håkan T

Skulle också vara spännande att köra något pass ihop. Jag skulle garanterat inte vika ner mig i första taget :)

2011-04-11 @ 18:55:24
URL: http://htunander.blogspot.com
Postat av: Ousa

Tvåtusingar! Det måste jag testa. Trevlig blogg btw!

2011-04-11 @ 19:36:34
URL: http://correr-ousa.blogspot.com/
Postat av: Frida

Galning!

2011-04-11 @ 19:51:11
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Lisa

Håkan: Idag kanske du hade haft svårt att hänga på mig. =) Fast jag tror nog att du skulle kunna. Jag har ju höga tankar om dig som löpare.



Ousa: Tvåtusingar är kul! Trevlig blogg har du oxå. =)



Frida: Jag tar det som en komplimang! =)

2011-04-11 @ 20:52:33
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0